Handelsvillkor för HPB

HPB
Marielundvej 17K
2730
TLF: +45 42 61 41 99
CVR: DK35792627

Betalning

HPB accepterar onlinebetalningar med Visa, Mastercard, Paypal, ApplePay, Klarna.

Betalning kommer endast att dras från ditt konto när den fysiska varan skickas eller den virtuella produkten skapas om inte annat avtalats eller anges i din beställning.

Alla belopp på hemsidan inkluderar moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Sverige – Kronor (SEK)

HPB använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll vilket innebär att din data är säker och inte kan läsas av andra utomstående.

HPB:s egen webbplats använder också kryptering med SSL-protokoll.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Leverans

Leveranstiden för din beställning är 2-3 arbetsdagar.                            Leveranstiden för varubreve är 2-4 arbetsdagar.
HPB skickar varor med följande: PostNord, Budbee

Frakten beräknas utifrån vikt.
Du kommer att kunna välja mellan att få paketet skickat “utan leverans” eller “med leverans”.
Du får alltid ett track and trace-nummer så att du kan spåra ditt paket, från vårt lager och hem till dig.

Sista datum för hämtning av paket meddelas av Postnord och Budbee. Du ansvarar för att aviseringsinformationen är korrekt, såsom e-post och telefonnummer.

Ångerrätt

Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta på hemsidan om inte annat avtalats eller anges i din beställning.
14-dagarsperioden börjar den dag då beställningen levereras.
Du står själv för eventuella returkostnader.

Begäran om avbokning ska meddelas oss senast 14 efter leverans och vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att vi har informerats om din användning av ångerrätten.

Begäran om utnyttjande av ångerrätten ska skickas via mail kontakt@maqes.se. I meddelandet ska tydligt framgå din önskan att utnyttja ångerrätten.

Varans skick vid retur

Du ansvarar för den försämring av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Det betyder att du måste prova varan på samma sätt som om du handlade i en fysisk butik.

Om varan har testats utöver vad som beskrivits ovan anses den vara använd och av nedskrivet värde. Det innebär att om du ångrar köpet får du en liten del eller inget av köpesumman tillbaka. Det är upp till HPB att bedöma föremålets skick.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket från Postnords paketbutik eller budbee/instabox innan deadline, och det därmed returneras till oss, drar vi en administrativ avgift på 150 kr vid ej uthämtat leverans. Detta för att täcka våra direkta kostnader för returfrakt och andra administrativa kostnader.

Klagorätt

Hos MAQES har du 3 års reklamationsrätt. Du måste kontakta oss senast 60 dagar efter att felet upptäckts. Observera att för att vi ska kunna klaga måste produkten innehålla minst 90 % av produktens ursprungliga innehåll. Reaktion eller överkänslighet är inte ett godkänt klagomål och vi lämnar inga ytterligare garantier utöver de som anges av tillverkaren.

Varan ska returneras till oss i samband med reklamationen. När varan returneras till oss kommer den att granskas och om vi godkänner reklamationen kommer vi att behandla reklamationen enligt bestämmelserna i konsumentköplagen (1990:932) genom att i första hand reparera varan eller leverera en ny vara. . Om det är aktuellt kan det istället bli aktuellt att sänka priset eller att vi återbetalar kostnaden för varan till dig.

Reklamationen avskrivs på grund av felaktig eller ovanlig användning av produkten.
HPB står för returkostnaderna i rimlig omfattning.

Vid retur, kontakta företaget:
HPB
Marielundvej 17K
TEL: +45 42614199
Klagomål tas inte emot om dessa har skickats på efterkrav

Kund- och integritetspolicy

Vi återförsäljer inte personuppgifter och lämnar inte vidare dina personuppgifter till andra, de är endast registrerade i vår kundkatalog. Du kan få din information raderad när som helst.

För att du ska kunna ingå ett avtal med HPB behöver vi följande information:
. namn
. Adress
. Telefonnummer
. E-postadress

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos HPB och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.

När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.

Direktören och personalen på HPB har tillgång till den information som registreras om dig.
Den personuppgiftsansvarige i HPB är: HPB
Vi lagrar och överför inte kundinformation krypterad.
Som registrerad hos HPB har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till kontakt@maqes.se.

Cookies

På https://maqes.se/ används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, och på så sätt göra besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan ta bort cookies från din dator när som helst, se instruktionerna på Webshop Cookies och Sekretesspolicy.

Vi använder oss av en loggstatistik på https://maqes.se/ vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på hemsidan det övergavs osv.

Loggstatistiken används endast i syfte att optimera HPB:s webbplats.

Konsumentskydd

Läs mer om ditt skydd som konsument när du köper via en PensoPay betalningslösning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Möjlighet att överklaga

Reklamationer på produkter kan skickas till:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: kontakt@maqes.se samt hjemmesiden du har købt varen på.